.

Crazy but true. Kap. 6.

Publicerad 2012-05-06 14:46:49 i Crazy but true

Cindys perspektiv.

Jag höll på att fixa mig inför kvällen med tjejerna, skulle bli så kul. Vi ska först bowla och sen äta ute! Vi hade varit på cup för några dagar sen, som vi hade vunnit, och nu ska vi ha upphåll under sommaren och börja till hösten igen. Men eftersom jag flyttar så slutar jag, tyvärr.
Jag tog på mig en "The Beatles" t-shirt och ett bar höjmidjade jeans och sen fixade jag resten.
När klockan började närma sig 6 så gick jag och pappa till bilen och körde iväg.
-Är du nervös? Frågade han när vi börjat åka. Han menade självklart om  jag var nervös inför att berätta, berätta att jag skulle sluta.
-Ja, jag kommer sakna alla så himla mycket..
-Det är lungt, om du tränar lite där borta kan du ju alltid komma hem och spela cuper på jul och så.
-VA? Får jag det??
-Ja men självklart! Du är ju en av våra bästa spelare!
-Åh, tack pappa!
Nu var jag riktigt glad! Får verkligen inte glömma att packa ner innebandysaker till usa, kanske hittar någon hall där man kan träna i!
Pappa parkerade bilen och vi klev ur och gick in i bowlinghallen. Där hela mitt lag, jag sa hej och kramade om alla, man blev glad så fort man träffade dom!
Vi började bowla och vi var i lag, det gick väldigt bra för mitt lilla "lag" eftersom vi vann! Fast det var för dom andra som var med mig var grymma, medans jag sög.
När vi bowlat klart så gick vi och åt, det var en pizzabuffe och supergott! När alla ätit klart så började först tränarna hålla "tal" och sen var det jag. Nu nästan skakade jag av nervositet.
-Okej, nu är det så att jag ska sluta.. Jag såg redan nu att vissa blev ledsna, fan. Jag fortsatte. Men jag vill absolut inte, det är inte det. Men jag ska flytta, tyvärr.
-Va? Vart? Inte så långt va? Vi kan fortfarande träffas va? Det var Emma, den i laget som var mest omtänksam, jag log lite smått och svarade.
-Nej, tyvärr, det är till usa. Jag såg hur alla blev chockade.
-Om hur lång tid flyttar du?
-Nån dag efter sommarlovet, så om 2 veckor.
-Åh.
-Men inga ledsna miner, nu är de FEST! Då blev alla på mycket bättre humör och vi drog till en lokal en tjej i laget hyrt och började festa, vi alla var lediga från skolan imorn så det var lungt.
Jag kom hem ungefär 3 på natten och däckade direkt. Vi hade inte haft någon alkohol, ingen av oss dricker, så det är bra!
Det sista jag tänkte innan jag somna va att jag skulle få träffa Justin om 2 dagar, sen somnade jag med ett leende.
_______________________________________________________________________________________________
Bara från Cindys perspektiv den här gången!
Men vad tycker niom längden på kapitlerna? Längre, kortare? Tyck till och kommentera! Tack!

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2012-05-06 15:25:46

Svar : Tack! Lägger till dig bland länkarna när jag kommer hem och kan logga in på datorn. :)

Kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela