.

Crazy but true. Kap. 4.

Publicerad 2012-05-05 22:56:41 i Crazy but true

Cindys perspektiv.
Jag vaknade på morgonen av att min väckarklocka ringde. Jag gick upp och slog av den, efter det så gick jag till min garderob och slängde på mig kläder, det fick bli en vanlig t-shirt och ett par jeans. Sen tog jag på mig halsband och efterdet så tog jag på mig lite smink. Till skolan så orkade jag aldrig fixa mig speciellt mycket. Men vad gör det om 100 år lixom?
Jag åt aldrig frukost men idag hade jag tid och så hade pappa rostat 2 mackor till mig, så åt en av dom. Självklart med jordgubbsylt som pålägg, det godaste! Kanske inte det nyttigaste, men ja.
När jag ätit upp så skjutsade pappa mig till skolan eftersom jag inte orkade cykla. Jag hade bara 2 lektioner idag, engelska nationella och sen så var det bara en musiklektion. Så skönt!
Men jag var lite nervös inför engelskan, för om jag inte får A i englska så måste jag gå i extraengelska innan jag flyttar och det vill jag absolut inte. Men jag kan ju flytande, så hoppas det inte blir några problem.
När jag kom till lektionen så tog våran lärare in oss en och en i ett rum och så skulle han säga ett ämne som man skulle prata om. Vi hade självklart fått reda på vilka ämnen som skulle kunna komma så man kunde förbereda sig lite innan.
Han skulle även filma oss samtidigt så han kunde kolla tillbaka på allt sen. Jag var tydligen först. När jag kom in ställde jag mig framför skynket och han sa att jag skulle prata om julen. Yes! Detta var den jag tränat på mest, jag log stort och började..
När jag pratat klart så log min engelskalärare stort och sa att jag skulle ropa in nästa. Jag själv tyckte att det gick väldigt bra. När man var klar fick man gå på rast, så nu var det bara vänta en timme tills nästa lektion, musiken.



Justins perspektiv.
Jag vaknade mitt i natten av någon konstig andledning. Jag kollade på klockan och den var kvart över 3, räknade snabbt ut att klockan var kvart över 9 i Sverige, hos Cindy.
Jag kunde inte somna om, var det värt att logga in på Skype och se om Cindy var inne? Men hon kanske var i skolan? Men ja, värt ett försök var det allt.
Jag tog upp min data och såg att hon var inloggad. Yes! Jag ringde henne och hon svarade efter bara någon sekund och jag såg hennes vackra ansikte komma upp på skärmen, det såg ut som om hon var i skolan.
-Hej Justin! Varför ringer du nu? Är det inte natt där du är? Åh, hennes röst, så himla vacker.
-Haha, jo, men jag kunde inte sova, är inte du i skolan? Frågade jag nyfiket.
-Jojo, men jag har håltimme just nu, hade nyss engelska nationella.
-Oj, gick det bra då?
-Japp! Tror faktiskt det kan bli ett A! Eller hoppas det i alla fall! Om jag inte får A får jag ju gå extraengelska innan sommaren..  Va? Driver hon? Hon måste ha riktigt stränga föräldrar..
-Va? Varför det?
-Jag ska ju flytta till mamma i sommar, hon bor i usa, glömde jag säga det? Va? Ska hon flytta till usa nu? Hur perfekt är inte det här? Nu kanske det verkligen kan bli någonting mellan oss!
-Jaha, vad kul! Då kan vi ju kanske träffas? Förresten, jag ska till Sverige om några dagar, vill du träffas då? Hoppas verkligen hon säger jag nu..
-Ja, men gud va kul, längtar redan! YES! Hon sa ja! Hon vill träffa mig!
-Åh, va bra! Men måste verkligen sova nu, jobb imorgon.. Vi hörs, godnatt!
-Godnatt Justin!
Efter det la hon på och jag la ner datan och somnade med ett leende på min läppar, nu vart jag på mycket bätter humör!
_______________________________________________________________________________________________
Sista för ikväll skulle jag tro! Eller man vet aldrig med mig.. Annars, godnatt!

Kommentarer

Postat av: emilija med j

Publicerad 2012-05-05 23:24:47

Bra novell !

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-06 00:13:17

Jättebra början och jag vill verkligen läsa mer! :)

Postat av: Alma

Publicerad 2012-05-06 03:24:40

Sv: Tack! Nästa kapitel borde komma upp imorgon :)

btw, fin blogg du har och novellen verkar grym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela